powered by Agones.gr - Stoixima

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ – ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΗΛΙΚΙΕΣ.
Τα παιδιά στα πρώτα ποδοσφαιρικά τους βήματα πρέπει να εξοικειωθούν με την μπάλα και παράλληλα να αναπτύξουν την κίνηση και τον συντονισμό τους. Από την στιγμή που το παιδί αρχίζει να χειρίζεται σε ικανοποιητικό επίπεδο την μπάλα (από 10 ετών και άνω ) τότε ταυτόχρονα πρέπει να δέχεται και εκπαιδευτικά ερεθίσματα τακτικής συμπεριφοράς.
Μετά την ηλικία 8-10 ετών που ονομάζεται περίοδος προσέγγισης – πολυπλευρικότητας του αθλήματος ή και ηλικία της διασκέδασης, το παιδί αρχίζει να δέχεται συστηματικά ερεθίσματα τεχνικής.
Η ηλικία 10-12 ετών είναι η περίοδος της βασικής μάθησης της τεχνικής Οι στόχοι της τεχνικής που θα επιλεγούν θα πρέπει να έχουν άμεση σχέση και με τις βιολογικές προσαρμογές των παιδιών στην συγκεκριμένη ηλικία( ισορροπία, ρυθμός κ.α.)

Η ηλικία 13-14 είναι η περίοδος τελειοποίησης της μάθησης της τεχνικής
Σε αυτή την φάση επιμένουμε περισσότερο στην ταχύτητα στην ακρίβεια της εκτέλεσης των ασκήσεων και αυξάνεται σταδιακά ο ρυθμός των επαναλήψεων.
Η ηλικία 15-16 είναι η περίοδος της αυτοματοποίησης της τεχνικής που συνδυάζεται με την εφαρμογή της τακτικής με εκπαίδευση σε αγωνιστικά παιχνίδια 1χ2, 2χ2, 2χ3,3χ3 κ.α.
Οι νεαροί παίκτες χρειάζονται κίνητρα ώστε να αποκτήσουν ατομικές δεξιότητες. Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου οι παίκτες δέχονται ανταγωνιστικά ερεθίσματα τεχνικής – επιδεξιότητας καθώς και τακτικής.
Η ηλικία 17-18 είναι η περίοδος πλήρους ωρίμανσης εφαρμογή της τεχνικοτακτικής συμπεριφοράς σε μορφή αγώνα .
Τα βασικά στοιχεία εκπαίδευσης της τεχνικής είναι:
-Σταμάτημα της μπάλας (stopping)
-Μεταβίβαση της μπάλας (pass)
-Μεταφορά της μπάλας (control)
-Προσποίηση και πέρασμα του αντιπάλου (dribbling)
-Δυνατό χτύπημα της μπάλας (shoot)
-Κεφαλιά (heading)

Η γνώση και εφαρμογή των παραπάνω στοιχείων τεχνικής αναβαθμίζει την τακτική και δημιουργεί προϋποθέσεις σωστής αξιοποίησης των νεαρών παικτών.

Κατά τη διάρκεια των προπονήσεων πρέπει να δίδεται έμφαση στην φυσική κατάσταση, την τακτική και την τεχνική του κάθε παίκτη και να εξηγείται κάθε παρατήρηση από τον προπονητή. Από τη στιγμή που κατανοήσει ο παίκτης τη φιλοσοφία του προπονητή ανταποκρίνεται άμεσα στα προπονητικά ερεθίσματα και εφαρμόζει καλύτερα τις εντολές του.

Η ικανότητα συντονισμού θα πρέπει να βελτιώνεται με συχνές προπονήσεις επάνω στην τεχνική. Αυτή η ικανότητα βελτιώνεται με την εισαγωγή διάφορων ασκήσεων και εφαρμογών παιχνιδιού στην προπόνηση.

Η ικανότητα συντονισμού, ή καλή φυσική κατάσταση και η εξειδικευμένη ποδοσφαιρική τεχνική αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη της τακτικής συμπεριφοράς των παικτών και συμβάλλουν στην δημιουργικότητα και την ποικιλομορφία που κάνουν πιο ανταγωνιστικούς τους παίκτες και την ομάδα.

Με τον όρο τακτική στο ποδόσφαιρο εννοούμε τον σχεδιασμό , την στρατηγική και την εκτέλεση όλων των ενεργειών για την αντιμετώπιση των αμυντικών και επιθετικών καταστάσεων που δημιουργούνται τόσο σε ατομικό αλλά και ομαδικό επίπεδο.
Η τακτική διακρίνεται:
1.Ατομική τακτική 2. Ομαδική τακτική 3.Ειδική τακτική


Στις μικρές ηλικίες η προπόνηση τακτικής πρέπει να στοχεύει αρχικά στην βελτίωση των στοιχείων της «γενικής» Ομαδικής τακτικής ( στις 14 βασικές αρχές του παιχνιδιού στην επίθεση και την άμυνα) και στην συνέχεια να αποβλέπει στη βελτίωση της «ειδικής» ομαδικής τακτικής η οποία αναφέρεται κυρίως στον τρόπο συμπεριφοράς της ομάδας και των παικτών, ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες που δημιουργούνται σε κάθε αγώνα.

Οι ασκήσεις που αναπτύσσουν το συντονισμό, και την τεχνική στις μικρές ηλικίες και ιδιαίτερα στην εφηβεία δίνουν μεγάλη ώθηση στην πρόοδό των νεαρών παικτών. Με το κατάλληλο περιεχόμενο προπονήσεων αυτή η ικανότητα εξασκείται, αυξάνοντας το επίπεδο της τεχνικής κατάρτισης των παικτών και δίνει την δυνατότητα για αποτελεσματική εφαρμογή της τακτικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου